تبلیغات محیطی

پنج شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. به‌طورمعمول مشتری زمانی خریدمی کند که تبلیغی را بارها دیده باشد. تبلیغات محیطی معمولاً مدت‌زمان مدیدی در معرض دید هستندوافراد بارهاآنهارادیده و احتمال خرید افزایش می‌یابد برخلاف بسیاری از انواع که احتمال این یادآوری بسیارکم است.

در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.